h1

The day of all hearts

februari 15, 2007

Så igår var det alla hjärtans dag, firade en kompis som fyllde år. Sedan tog vi oss till vår studentkår för onsdagspuben. Rosa hjärtna och ballonger överallt. Jag träffade ”killen som har skaffat flickvän”, vi pratade, ett tag. Han kan tydligen hela mitt namn, o mitt namn e långt, jag har kallas aldrig för hela namnet. så det var lite imponerande. han e snygg, men han kommer inte direkt ut ur sitt skal som CC uttryckte det. Och gör han inte det så e det väl ändå inte lönt. Dessutom ska jag sluta flörta med killen, han har faktiskt flickvän!

Så igår är den dagen på året som många singlar drömmer om att inte vara singlar, så att de slipper ensamheten. get over it! Finns så himla många människor ute i världen som lider varje dag, som inte har mat eller hem eller familj. De är sjuka och är med om ohyggligheter varje jävla dag. Det är precis som en partner är höjden på allt här i livet. Självklart vill man ha nån att dela vardagen med, men herregud de flesta av oss är fakitskt inte ensamma, vi har vänner o familj som man kan ty sig till, det är väl ändå nått att vara tacksam för???!

Istället för att spendera dina dagar åt att längta efter nått som med all säkerhet kommer komma när universum anser att du är redo, så kan man väl göra nått konkret; Rädda världen! typ…

Pratade med ”trädet” igår när jag kom hem från kåren, vi diskuterade lite sånt här, jag blir lite irriterad på mig själv att jag inte gör så mycket konkret, när jag var lite ville jag bli läkare o jobba för läkare utan gränser:) Sen kom det verkliga livet ikapp en! =)

men jag ska iväg och biståndsarbeta en dag, jag ska! inga ursäkter.punkt.

Igår var dagen af kärlek, hur mycket kärlek visade du egentligen för din omvärld?
Hur många ensamma hjärtan tröstade du igår?

Kommentera

